woensdag 9 augustus 2017

Volcano Bay deel 2 en Disney Springs

Dinsdag 8 augustus 100 °F (37 °C)

MEER FOTOS EN VIDEO VOLGEN

We begonnen de dag vroeg...Dat is op zich niet zo bijzonder voor ons deze vakantie. Maar we moesten ons zowaar haasten om de de shuttle-verbinding te halen van 8:00 uur naar het verzamelpunt van Universal. De volgende hotelshuttle vertrok immers pas om 11:00 uur, dat vonden we wat laat. Ontbijten hadden we nog niet gedaan dus maar snel naar de WaWa; groot tankstation naast ons hotel met daarbij een soort van broodjes- en koffieshop. We moesten wachten op de broodjes maar 8:00 uur naderde snel. We besloten maar weg te gaan en drie mini-yoghurtjes mee te nemen en bij Volcano Bay maar even te kijken wat de opties zijn qua ontbijt.
Ondanks dat park pas om 9:00 uur open gaat stonden wij al nuchter en wel om 08:30 uur in het park. Om de wachtrijen te voorkomen eerst snel naar de
"Krakatau" om in te checken voor de virtuele wachtrij. Tot onze verbazing stond er geen rij en konden we meteen door de trappen op. Daar moesten we nog wel wachten; 10 minuten later stonden we op het platform. Klaar voor deze fantastische rit...En toen moest iedereen ui de bootjes, er was een storing waardoor er een bootje met gasten  midden op de baan is achtergebleven. Oeps...Monteurs, opperbadmeesters, beveiliging erbij; op gegeven moment waren 9 mensen bezig de baan te resetten. Ondertussen kregen wij uitleg over de vertraging; prima geregeld.
Na 10 minuten konden we weer verder, de gasten die waren blijven hangen mochten natuurlijk nog een keer voor. De rit is fantastisch, zoals we al eerder hebben beschreven. We kwamen terug op het platform en toen bleek dat bootje achter ons weer was blijven hangen, weer een storing dus. Wij hadden geluk!
Daarna door naar de "Honu". Deze raftbaan hadden Sharon en Mads al gedaan, Harm wilde nu ook mee. We begonnen met een wachttijd van 35 minuten maar die liep zo snel af dat we eigenlijk binnen 10 minuten aan de beurt waren! Supervet dus. We hadden echter nog steeds niet ontbeten, de yoghurt op tafel en Harm ging op zoek naar een bakje koffie en wellicht een broodje...Gelukkig verkochten ze ook nog croissants en dus konden we beginnen met ontbijt.
Met een gevulde maag weer op weg. Mads wilde even "vrij zwemmen" zoals hij dat dan noemt...Dat betekent dus in het golfslagbad een beetje dobberen en duiken door de vette golven, super relaxed. Ook maar meteen ingecheckt bij de " Punga Racers", 45 minuten wachten. Oké wat nu dan?

We gingen lekker ipeven in de banden over de rivier dobberen, we zijn echter twee routes: een snelle en de rustigere rivier. Allebei erg leuk al is het beginpunt wat hectisch omdat iedereen een band probeert te bemachtigen. Tijdens deze rit ging onze "Tapu Tapu"  af! We konden aanschuiven bij de Punga Racers! Dat was zeker geen 45 minuten, we schatten ongeveer 15 minuten! Bij deze rit ga je op matjes naar beneden met vier banen tegelijk; het is een soort van wedstrijd. Supervette en snelle baan, Harm was de winnaar (maar dat komt vooral door het gewicht...)!
Om de grootte van het park aan te geven: er waren nog ongeveer 8 (!) banen die we nog NIET hadden gedaan tot nu toe...Drie daarvan zijn aan ons niet besteed, je wordt dan afgeschoten door een luik onder je voeten. Dat vinden wij dus niks, Mads vindt dat wel erg leuk maar is daarvoor te klein.

Na de lunch gingen we verder het park op en troffen we de "Puihi". Deze multi-raft heeft twee routes, dat hadden wij echter niet in de gaten. We stonden in de rij voor de blauwe versie. Het bleek een mooie en heftige tocht te zijn waarbij meerdere malen de boot loskwam van de baan door de vrije vallen, echt supertof! Zo tof dat we direct nog een keer zijn gegaan.
Ook de "Punga Racers" nog een keer gedaan daarna. En vervolgens afgesloten met de bandjes glijbaan waar je zonder wachtrij kunt doorlopen.
Rond 13:00 uur zijn we terug gegaan naar het verzamelpunt en vervolgens met taxi naar hotel. Even opgefrist en nog even FaceTime met thuisfront in Ottersum. En daarna op weg naar Disney Springs; kwartiertje rijden van hotel.

In 2015 waren we hier al eens geweest maar toen was het grotendeels nog een bouwput. Daar was nu geen sprake meer van, de parkeerruimte is inmens en ook het winkelaanbod is flink gegroeid. Het was niet echt druk, dat heeft waarschijnlijk ook met de temperatuur te maken. Het was inmiddels een graad of 39 schatten we in... Heel veel inkopen hebben we niet gedaan, alleen voor Mads hardloopschoenen in de uitverkoop. En natuurlijk nog wat prullaria voor op het prikbord thuis. Hoogtepunt van deze míddag was (hoe kan het ook anders..) de vette (letterlijk én figuurlijk) ijs bij Ghirardelli. Deze kenden we nog en dit ijs is echt van wereldklasse (vinden wij althans, en wij kunnen het weten), we hebben volop genoten.

Daarna nog wat rondgelopen en ons vergaapt aan de vele winkels waarbij de Disney Store en de Coca Cola winkel er echt springen! Wat een handel, troep en prullaria maar het wordt massaal gekocht! Vooral bij Disney rinkelt de kassa voortdurend en lopen mensen met tassen vol en ook nog in prinsessenjurk de deur uit, volwassen mensen welteverstaan...
Tijd voor het diner: uit het enorme aanbod kozen we voor het T-rex Café, een themarestaurant uit de dino-tijd inclusief bewegende dinosaurussen, mammoets en grote aquaria. We moesten een paar minuten wachten en daarna was er een tafeltje vrij. Het was nog redelijk vroeg, in 2015 stond er een lange rij voor de deur. Nu was het dus goed te doen, het restaurant heeft maar liefst 968 zitplaatsen!

Het eten was prima: Mads had een lekkere pizza met appelmoes (mooie combinatie toch?), Sharon gebakken visje met frites en Harm een lekkere burger.
Om 20:00 uur waren we er wel klaar mee en vertrokken we terug naar ons hotel. Onderweg nog even boodschappen doen voor het ontbijt van morgenvroeg en daarna even bijkomen op het balkon van onze kamer. Morgen weer een nieuwe dag bij Universal!