maandag 14 augustus 2017

Hot hot hot op Castaway Cay

Zondag 13 augustus 98 °F (38 °C)

Om 7:30 uur werden we wakker na een rustige nacht op zee. Eigenlijk bizar dat je niks merkt van het feit dat je op een drijvend gevaarte verblijft. Het uitzicht bij het openen van de gordijnen was veelbelovend. De bestemming was bereikt: Castaway Cay, een privé-eiland van Disney Cruise Line. Hier zouden we blijven tot ongeveer 17:30 uur. Maar eerst een lekker ontbijtje natuurlijk! Op het gemak zochten we de Cabanas op, het restaurant waar we alle dagen hebben ontbeten. Zoals ook de andere dagen was het prima en zeer uitgebreid. We genoten van gebakken eieren, muffins, croissants, yoghurt, fruit en bagels, heerlijk dus! We hadden geen excursies geboekt dus konden op gemak even omkleden en vervolgens de boot verlaten richting het strand. Na een kleine wandeling van 10 minuten hadden we het snorkelstrand bereikt en konden we op zoek naar een bedje en een parasol. In tegenstelling tot de Europese landen hoef je hier niet te rennen voor een strandbedje, er is aanbod genoeg.
Mads en Sharon gingen snorkelen, Harm paste op de spullen. Het snorkelen was erg leuk, veel vissen en ook allerlei Disney figuren op de bodem van de kraakheldere oceaan. Het eiland is zeer uitgebreid, zo kun je er vissen, snorkelen, parasailen, boottour, fietsen, jetski, kids club en natuurlijk is eten en drank inbegrepen. We besloten een stukje te gaan lopen richting de glijbanen in de zee. Mads ging even zwemmen naar het platform voor de glijbanen terwijl Harm en Sharon een paar mooie foto's konden maken met het schip op de achtergrond.
Inmiddels was het toch echt tijd voor de lunch! Harm en Sharon namen een heerlijke hamburger, Mads genoot van een hotdog. Daarna nog lekker wat fruit en een ijsje (uiteraard). Tijd om terug te gaan naar onze ligbedden en nog lekker wat te zwemmen en te relaxen. Om 16:00 uur hadden we er wel genoeg van en zijn we teruggekeerd naar de kamer op het schip. Heerlijk even douchen en allemaal even op temperatuur komen want het was echt erg heet vandaag.

Mads wilde graag nog een keer een speurtocht doen door het schip, maar dan nu de moeilijke versie. Dat was nog knap lastig en vooral het vele lopen over de 14 decks en dan van voor naar in het schip maakte dat we niet helemaal klaar waren voordat we werden verwacht in het restaurant. Om 17:45 uur waren we stipt aanwezig in restaurant "Royal Palace". Het eten was goed zoals eigenlijk alle dagen. Onze tafelgenoten kwamen, zoals alle dagen, weer wat later. We hebben nog even kort onze ervaringen over de cruise gedeeld en hen voornamelijk nog wat geïnformeerd over de mogelijkheden op het schip. Zij hadden zich duidelijk minder goed voorbereid dan wij...

Na het eten hebben we de speurtocht verder afgewerkt en hebben we ook alvast de online check-in ingevuld voor onze terugreis. Altijd weer een pijnlijk moment maar ook wel weer lekker om naar huis te gaan...We hadden nog een show te gaan in het Disney theater: "Disney believes!" Deze begon om 20:30 uur en duurde een uur. Het verhaal is altijd een beetje hetzelfde maar de uitvoering en perfectie is echt mooi om te zien. Dat kun je wel aan Disney overlaten.
Om 21:30 uur was de show afgelopen en zijn Harm en Mads nog even gaan zwemmen, Sharon bleef even achter op de kamer om de koffers klaar te zetten op de gang. Dit moest gebeuren voor 22:30 uur, anders moet je het als handbagage meenemen bij vertrek. Da's dus niet zo handig.
Één van onze tassen is echter gaan scheuren gedurende deze vakantie, dus we moeten morgen nog even op zoek naar een extra koffer. Dat komt wel goed, Walmart verkoopt namelijk alles...

Na een laatste ijsje zijn we teruggegaan naar de kamer. Mads ging direct slapen en Harm is aan de slag met dit verslag. Morgen onze laatste dag in de USA voor dit jaar. Het verslag van deze laatste dag zal vermoedelijk vanuit thuis worden gemaakt...