zaterdag 12 augustus 2017

Op naar de Disney Dream Cruise!

Vrijdag 11 augustus 85 °F (29 °C)

Het eerste bericht vanuit de Disney Dream cruiseboot! Daarover later meer...

We begonnen de dag met een ontbijtje op de hotelkamer. Sharon was even bij de Starbucks op de hoek geweest voor een paar croissants, bagels en beleg. Samen met een bakkíe koffie was dat een prima start van de dag. De laatste spullen moesten nog ingepakt worden voor vertrek naar Port Canaveral waar we om 11:00 uur konden inchecken op de boot. Om 9:00 uur waren we startklaar; even de tank volgooien bij de WaWa en daarna op pad. Na vijf minuten kwamen we erachter dat we de pasjes van de kamer niet hadden ingeleverd...Dus weer terug naar het hotel en daarna dus echt op pad. Het was ongeveer een uurtje rijden dus we waren ruim op tijd.

Onderweg was het behoorlijk noodweer, dat beloofde niet veel goeds voor de rest van de dag. In tegengestelde richting kwamen we de bussen van Disney vanuit de cruise al tegen. Deze midweekse cruise was een dag langer en is dus vanochtend aangekomen in de haven. Om 10:40 kwamen we aan en konden we gelijk de koffers inleveren en daarna de auto parkeren in de garage. Vervolgens op weg met de handbagage naar de terminal. Vantevoren hadden we al ingecheckt via internet waarbij we ook een tijd moesten konden aangeven. We hadden gekozen voor incheck tussen 11:00 en 11:15 uur. We waren iets vroeger dus maar konden toch al aanmelden. Dat ging allemaal vrij vlot en vervolgens even wachten totdat ons nummer werd omgeroepen en we dus de boot op konden. Om 11:25 uur was het zover!

De ontvangst is echt heel grappig. Ze staan in de rij voor je klaar en dan wordt je naam omgeroepen. Vervolgens wordt je met applaus ontvangen door het personeel, erg leuk! We konden nog niet op de kamer (pas om 13:30 uur) maar er was al wel een lunchbuffet opgebouwd. Dus eerst maar eens uitproberen! De keuze was reuze, van kreeft tot frites en van hamburger tot toetjes...Het was enigszins chaotisch, mede veroorzaakt doordat de gasten echt nog hun weg moesten vinden en ook nog hun handbagage mee moeten zeulen.

Daarna nog een ronde gelopen over de verschillende verdiepingen, decks genaamd. Er zijn maar liefst 11 verdiepingen op de boot dus het duurt effe voodatbje rond bent... Het is erg indrukwekkend allemaal en we genoten van de grootte en massaliteit van dit schip. Om 13:30 uur richting onze kamer, de bagage was nog niet gearriveerd maar we konden alvast kennismaken zeg maar. De kamers zijn erg mooi; ruim bed, slaapbank, badkamer en aparte toilet. In het uitgebreide programmagidsje hadden we gezien dat er een rondleiding was om 14:30 uur, dat leek ons wel een mooie gelegenheid om het schip wat beter te leren kennen en wegwijs te maken. We maakten een korte tour langs de restaurants, theaters (er zijn er twee, allebei zo groot als een normale schouwburg...) en er was een uitleg over het eten en drinken aan boord.

Met een half uur was de rondleiding ten einde en hebben we nog een pizzapuntje opgehaald, heerlijk! En ook ijs is er onbeperkt beschikbaar, zowel soft- als schepijs. Om 16:00 uur was het tijd voor de "drill". Deze evacuatie-oefening is per wet vastgelegd en moet door iedereen gevolgtrekking worden. Eerst wordt uitgelegd wat de evacuatieroute is voor je eigen kamer en vervolgens wordt op deze verzamelplek de werking van de reddingsvesten uitgelegd, daarnaast wordt gecontroleerd of iedereen aanwezig is...Ondanks dat het natuurlijk erg belangrijk is is iedereen een beetje lacherig erover; mede veroorzaakt doordat meerdere mensen nu al spugend over de reling hingen...En de boot was nog niet eens vertrokken...

Om 16:30 uur begin de "sail away" show, een soort van startmoment van de cruise. Alle bekende Disney-figuren komen voorbij natuurlijk tijdens deze show in de ontvangsthwl van de boot. Normaal is deze show in de buitenlucht maar door de aanhoudende regen was deze verplaatst naar binnen. Als nuchtere Nederlanders kijken wij toch enigszins met verbazing naar de histerische capriolen van de (voornamelijk Amerikaanse) gasten tijdens de verschijning van de dansers en Disney-figuren. Maar het wel zo dat ze weten hoe mensen in de juiste sfeer gebracht moeten worden!

Bij terugkomst was onze bagage gearriveerd, alleen ontbrak het koffer...Bij navraag bij de receptie bleek dat bij controle de drone is onderschept. Deze mocht niet mee op de boot, dat wisten we. Dus deze hebben we uit het koffer moeten halen en deze mogen e maandag weer ophalen bij vertrek.

Van te voren hadden we ook aangegeven dat we graag vroeg wilden eten, er zijn namelijk twee sessies: om 17:45 uur en om 20:15 uur. We konden dus al aan tafel. Bij binnenkomst van het restaurant bleken we de tafel te moeten delen met een andere familie, daar waren we niet echt blij mee. Bij navraag bleek de boot vol te zitten waardoor er te weinig kleine tafels klaargezet konden worden. De andere familie was nog niet gearriveerd dus we wachtten naar af...Wij konden wel alvast beginnen, Sharon ging voor een salade als voorgerecht, Harm had een kleine pastaschotel. Mads koos voor de pizza natuurlijk...het hoofdgerecht bestond uit tonijn voor Sharon en entrecote voor Harm. Het eten was echt goed en ook de portiegrootte was in orde. Heerlijk om na 2,5 week vel vettigheid weer eens normale porties te krijgen met een minder vette bereiding. Ondertussen waren ook onze tafelgenoten gearriveerd: een familie met drie kinderen, afkomstig uit Pennsylvania. Ook zij waren niet echt gelukkig met de gedeelde tafel maar gaandeweg het diner was het toch best gezellig en hebben we over en weer over vanalles gesproken.

Het eten ging best snel, nog lekker tijd voor een bakje koffie en even opfrissen op de kamer. Om 20:30 uur begon de show "The golden Mickey's" in het Disney Theater. Deze wilden we graag zien, dus om 20:20 uur hebben we daar een plekje gezocht. De show was echt top, zoals je dat gewend bent van Disney. Veel zang, dans en visuele effecten, heel mooi!

Om 21:40 uur was de show voorbij en wilden we allemaal nog even gaan zwemmen. Het weer is inmiddels ook wat beter geworden. We hebben eerst de zwembaden even getest en daarna de waterglijbaan " Aquaduck"; deze loopt deels buiten het schip en over de gehele lengte. Echt supervet, later dit weekend zullen we een filmpje maken...Daarna terug naar de kamer en lekker gaan slapen...

Foto's en film zullen we niet veel kunnen posten omdat we slechts beperkt internet kunnen gebruiken helaas...We doen ons best om dit zaterdag in Nassau (Bahama's) wellicht wek voorelkaar te krijgen...