woensdag 16 augustus 2017

Ter zee, ter land en in de lucht...

Maandag 14 augustus 101 °F (39 °C)

De laatste dag is aangebroken op de Disney Dream...En tevens ook van onze vakantie! De dag begon vroeg want we moesten om 06:45 uur al aanschuiven aan het ontbijt en daarna werden we ook vriendelijk verzocht direct het schip te verlaten. De koffers hadden we zondagavond al buiten de kamer gezet, deze zouden op de kade al klaar staan. Eén van de grote koffers hebben we zelf meegenomen omdat deze kapot was. Die moesten we later op de dag even vervangen, lang leve de Walmart zullen we maar zeggen...

Enfin 06:00 uur ging de wekker en na een frisse douche en laatste inpakdingetjes op weg naar het ontbijt. In tegenstelling tot de andere dagen is dit ontbijt geen buffet maar kun je kiezen uit een menukaart (overigens zoveel als je wilt) en zit je in het restaurant waar je ook het laatste diner hebt genoten ( in ons geval Royal Palace). Onze Amerikaanse vrienden hadden zondagavond al afscheid genomen, zij vertrokken zonder ontbijt van de boot.

Om 06:45 uur zaten we aan de tafel, het eten werd snel en vakkundig geserveerd. Een half uur later waren we klaar konden we vertrekken. We hadden voor vertrek toch wel op een uur gerekend maar dit ging erg snel en vlekkeloos. We moesten de drone nog ophalen bij de TSA op de kade maar precies om 07:30 uur stonden we bij de auto in de parkeergarage. We vlogen pas `s avonds dus nog een volle dag te gaan!

We hadden besloten om terug te gaan naar Universal en daar nog een aantal attracties te gaan doen. Dus op weg naar Orlando, ongeveer een uurtje rijden. Het was rustig op de weg, om 09:00 uur stonden we al in de Universal Studios. Eerst de treinreis van Harry Potter gedaan naar het andere park. De tegengestelde route hadden we al eerder gedaan; deze richting is echter het officiële gedeelte. Erg leuk om te doen en geen wachtijd! Sharon en Mads hadden afgelopen week al de attractie "Harry Potter and the Forbidden Journey"gedaan. Deze was ook Harm-proof en dus nog een keer met zijn allen. De wachttijd was 15 minuten dus dat was lekker!
Op weg naar Spiderman ook Jurassic Park nog een keer gedaan, ook geen wachttijd. In tegenstelling tot de andere keer waren we nog behoorlijk nat, we zaten voorin en dat was natuurlijk erg vet maar ook nat...Gelukkig liep de temperatuur behoorlijk snel op en waren we ook snel weer droog.

De laatste attractie die we hebben gedaan was dus Spiderman, een 3D en 4D ride door de straten van New York, erg leuk! Het was inmiddels rond het 11:30 uur, nog een halve dag te gaan dus.

Op weg naar de The Florida Mall dus om de laatste dollars weg te werken zullen we maar zeggen. Maar eerst naar de Wallmart voor een nieuwe tas of koffer omdat onze grote tas was uitgescheurd door het bodyboard van Mads. Op de parkeerplaats eerst een jongetje blij gemaakt met een bodyboard, die konden we toch niet meer meenemen...De nieuwe tas was zo gevonden, even alles rustig ompakken op de parkeerplaats en weer op weg.

Bij de Florida Mall hebben we wat rondgekeken en nog wat gegeten. Een paar kleine dingetjes gekocht en natuurlijk nog een lekker ijsje bij de Coldstone. Om 16:00 uur waren we er wel klaar mee en zijn we doorgereden naar het vliegveld. Onderweg de tank nog even volgegooid en daarna de auto ingeleverd bij Alamo. Tot onze verbazing hoefden we niks bij te betalen terwijl we onze eerste auto met een halflege tank hebben ingeleverd...Ook de tolkosten zijn niet vermeld, wellicht komt dit later nog. Voor de rest was alles in orde, is toch altijd wel weer prettig als dit achter de rug is.

Het inchecken verliep vlotjes, we moesten nog een dik uur wachten op het boarden. Gelukkig bieden dan tablets en smartphones uitkomst, iedereen kon lekker zijn spelletje doen. Om 19:35 uur zouden we gaan boarden, dat werd een half uurtje later. Om exact 20:40 gingen we de lucht in.

De vlucht verliep vlekkenloos. Mads heeft 7 van de 8 uur geslapen en ook Harm en Sharon hebben redelijk wat geslapen. Om 10:30 uur kwamen we aan in Frankfurt. We moesten een behoorlijk stuk lopen, dat doodde de tijd flink. Om 12:35 uur konden we aan boord voor de laatste vlucht naar Dusseldorf. Het toestel was voornamelijk gevuld met Nederlanders die allemaal terugkwamen uit de USA via verschillende vluchten. Om 13:30 uur stonden we weer bij onze auto. En een uurtje later waren we thuis, genoten van een supervakantie!

We zullen zeker nog een soort van evaluatie maken; met name over de cruise. We hebben zelf goed moeten zoeken naar informatie op de diverse fora omdat relatief weinig Nederlanders een Disney Cruise doen. Vandaar dat we hier nog wel een blog aan zullen wijden.

We willen eenieder bedanken voor de reacties die we hebben mogen ontvangen!

1. Welkom thuis en bedankt voor het meelezen. Altijd heerlijk begin van de ochtend!