zondag 6 augustus 2017

Laatste dag in Palm Coast

Zaterdag 4 augustus 97 °F (36 °C)

Zoals we gisteren al hadden geschreven hebben we besloten een dag eerder te vertrekken richting Orlando. Voor ons gevoel hebben we daar nog meer dingen te doen dan hier in Palm Coast. De afgelopen 12 dagen hebben we erg genoten van deze (relatief) onbekende en rustige omgeving. Vandaag dus een dag waarop we niet gedaan hebben. We hadden Mads beloofd in ieder geval nog een keer te gaan vissen in het meertje achter ons huis; dus zodoende stonden we om 7:30 uur buiten in onze korte broek en pyjama...Het was al erg heet en ook de vissen hadden waarschijnlijk een vrij  weekend want er was niks te vangen deze ochtend.
Dan eerst maar een ontbijtje met een lekker gebakken ei (zonder Fipronil denken we...;-))...Harm heeft nog even met de drone gespeeld in de achtertuin en nog wat mooie beelden geschoten van het huis en de directe omgeving. De regels voor dronevliegen zijn behoorlijk streng in de USA en ook vliegen nabij huizen kan een reden zijn voor een bezoek van de plaatselijke Sheriff...

Na een frisse duik in het zwembad besloten we ok nog even naar het strand te gaan bij Flagler Beach. Daar kwamen we om 11:00 uur aan, de temperatuur liep snel op, ondanks de dikke bewolking. De golven waren weer lekker hoog, Mads genoot van zijn bodyboard...

Om 13:45 uur zijn we weer vertrokken naar huis, bij de plaatselijke "farmers market" nog wat fruit meegenomen, lekker goedkoop!
De rest van de middag hebben we doorgebracht in zwembad en/of een beetje spelen op de iPad, tablet en IPhone. Ook wel lekker hoor zo'n middagje niks doen maar het is niet echt iets voor ons; we gaan er graag op uit om mooie en leuke dingen te doen of te zien...

Toch ging de middag snel en om een uur of 7 hebben we de bbq aangeslingerd en de laatste Bubba gebakken, die moeten we de komende twee jaar weer missen. Mads wilde nog een keer graag vissen, dus nog een poging gewaagd en zowaar nog een visje gevangen! Altijd leuk! Sharon is intussen al flink aan het wassen, prettig om in een huis te vertoeven met wasmachine en -droger. Alle kleding kan weer fris en fruitig de koffer in.
De rest van de avond hebben we de spullen ingepakt en het huis opgeruimd, klaar voor vertrek naar Orlando! Volgende blog zal dus vanuit Orlando worden geschreven.

Universal, Volcano Bay en winkelcentra: de Hoesjes komen eraan!!